pochodna symboliczna ONP
Adam Klobukowski
2006-01-23 17:21:27 UTC

Szukam algorytmu obliczenia pochodnej symbolicznej wyrazenia zapisanego
w odwrotniej notacji polskiej. Poszukiwania na Google nic nie dały, czy
ktos moglby mnie wspomoc takowym algorytmem?
--
Semper Fidelis

Adam Klobukowski
***@gabo.pl
Adam Klobukowski
2006-01-23 17:38:18 UTC
Post by Adam Klobukowski
Witam
Szukam algorytmu obliczenia pochodnej symbolicznej wyrazenia zapisanego
w odwrotniej notacji polskiej. Poszukiwania na Google nic nie dały, czy
ktos moglby mnie wspomoc takowym algorytmem?
Zapomnialem dodac: sprawe komplikuje mozliwosc wystapienia funkcji typu
sin i cos w wejsciowym wyrazeniu
--
Semper Fidelis

Adam Klobukowski
***@gabo.pl
Michał Śliwka
2006-01-24 01:22:57 UTC
Post by Adam Klobukowski
Post by Adam Klobukowski
Witam
[...]
A czym one się różnią w tym kontekście od np. funkcji mnożenia przez stałą ?

Pozdrawiam,
Michał Śliwka
Adam Klobukowski
2006-01-24 07:15:39 UTC
Post by Michał Śliwka
Post by Adam Klobukowski
Post by Adam Klobukowski
Witam
[...]
Zawartoscia. Bo moge miec np. cos(2x) albo cos o wiele bardziej
skomplikowanego, co najpier trzebaby uproscic symbolicznie a potem
dopiero liczyc pochodna, a calosc to mi wyglada na dosc skomplikowany
algorytm. jak na razie, wydaje mi sie ze mozna to zrobic przeksztalcajac
wzor symbolicznhy na cos w rodzaju drzewa gdzie na wierzcholkach sa
operatory lub funkcje, a na krawedziach wartosci, ale jeszcze nie mam
pewnosci czy to dobrze zadziala.
--
Semper Fidelis

Adam Klobukowski
***@gabo.pl
Michał Śliwka
2006-01-24 17:52:39 UTC
Post by Adam Klobukowski
Post by Michał Śliwka
Post by Adam Klobukowski
Post by Adam Klobukowski
Witam
[...]
Ale możesz mieć też (2 + 3*(2-1) + 2) / 5 * (-4 + 6), gdzie nie ma sin
ani cos a też są funkcje złożone i też musisz z tym sobie poradzić. W
jednym i drugim przypadku wystarczy zastosować wzór na pochodną funkcji
złożonej. Chyba że ja czegoś nie rozumiem, bo abstrahuję od ONP.
Post by Adam Klobukowski
[...]
Standardowe drzewa wyrażeń w węzłach wewnętrznych mają działania a w
liściach wartości lub zmienne. Znacznie bardziej intuicyjna
reprezentacja niż ONP.

Można wiedzieć do czego to jest potrzebne?

Pozdrawiam,
Michał Śliwka
Adam Klobukowski
2006-01-29 15:42:28 UTC
Post by Michał Śliwka
Post by Adam Klobukowski
[...]
Ot takie zadanie (nie domowe) do zrobienia.
--
Semper Fidelis

Adam Klobukowski
***@gabo.pl
Adam Kolany
2006-01-27 08:18:21 UTC
Post by Adam Klobukowski
Witam
Szukam algorytmu obliczenia pochodnej symbolicznej wyrazenia zapisanego
w odwrotniej notacji polskiej. Poszukiwania na Google nic nie dały, czy
ktos moglby mnie wspomoc takowym algorytmem?
ale o co ci chodzi?
wydaje mi się, że wszelkie algorytmy liczące pochodne najpierw parsują
formułę do drzewa rozkładu, a potem różniczkują?

zrób to samo.
--
Adam Kolany, http://akolany.pm.katowice.pl, gg. 1797933
UE? Nie, nie! Dziękuję!!